Värskes Juridica erinumbris ilmus kohtunik Heili Sepa artikkel “Advokaadibüroo läbiotsimisest Euroopa Inimõiguste Kohtu praktikas”
Advokaadi ja kliendi suhtluse konfidentsiaalsus peab olema kaitstud, sest see on üks efektiivse kaitsjatöö võtmeelemente; see privileeg julgustab avatud ja ausat suhtlust advokaadi ja kliendi vahel ning konfidentsiaalne suhtlus kaitsjaga on kaitstud konventsiooni alusel kaitseõiguse olulise garantiina. Advokaadi-kliendi privileegi rikkumiseks ei peagi keegi ilmtingimata saama ligi sisulisele suhtlusinfole – kaitseõiguse teostamise efektiivsust võib oluliselt õõnestada juba pelk usk, et kõnesid advokaadiga on pealt kuulatud, mis pärsib paratamatult kliendi ja kaitsja suhtluse avatust.*
Täismahus artikkel on kättesaadav siin.
Artiklile jätkuks on ilmunud artikkel “Advokaadibüroo läbiotsimine: probleemid Eestis ja võimalikud lahendused”, mis ilmus Juridica 2020. aasta seitsmendas numbris. Loe artiklit siit.
* EIKo 19.05.2007, 14437/05, Modarca vs Moldova, p 87 ja 89.